مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 00:102023-09-09بين الملل

ارسال سلاح اورانیومی آمریکا به اوکراین/ روسیه به وحشت افتاد


ما تصمیم گرفتیم گلوله های اورانیوم ضعیف شده را هم اکنون ارسال کنیم تا به محض تحویل تانک های آبرامز، اوکراین از آنها استفاده کند.

- پژوهش های چندی درباره خطرات قرار گرفتن در معرض بمب های اورانیوم ضعیف شده انجام شده است و نیز جنجال های زیادی درباره استفاده از آنها به ویژه در میدان های نبرد به راه افتاده است.

  آمریکا از بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده در جنگ خلیج فارس در سال 1990 و 1991 استفاده کرد و ائتلاف ناتو در بمباران یوگسلاوی در سال 1999 از آنها استفاده کرد.

  به گفته جمعیت سلطنتی در لندن آمریکا و نیروهای ائتلاف نزدیک به 340 تن اورانیوم ضعیف شده در بمب هایی که به وسیله آنها نیروهای عراقی را در جنگ خلیج فارس در سال 1991 بمباران کردند استفاده کردند.

همچنین ناتو نزدیک به 11 تن در جریان د خالتش در بالکان در اواخر دهه نود قرن گذشته استفاده کرد.

  در معرض بمب های حاوی اورانیوم ضعیف شده قرار گرفتن یا استنشاق مقدار زیادی از اورانیوم حتی اگر ضعیف شده باشد امر خطرناکی است و باعث تضعیف کارکرد کلیه ها می شود و خطر ابتلا به چند نوع از بیماری های سرطانی را افزایش می دهد.

  نهادهای مخالف با استفاده از این نوع سلاح های خطرناک از جمله ائتلاف بین المللی ممنوعیت سلاح های حاوی اورانیوم می گویند که غبار ناشی از استفاده این بمب ها در زمان استنشاقش خطرنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال سلاح اورانیومی آمریکا به اوکراین/ روسیه به وحشت افتاد

ارسال سلاح اورانیومی آمریکا به اوکراین/ روسیه به وحشت افتاد