مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 09:052023-09-04اقتصادي

چاشنی سفره های ایرانی در دست دلالان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جنگلهای سماق در بخش هوراند اهر، از سرمایه های ارزشمند طبیعی منطقه ارسباران به شمار می رود که در سطح وسیعی از سینه دره های آرام، زیبا و جذاب درهم آمیخته این منطقه می رویند.

هرساله در اواخر تابستان و اوایل پاییز میوه های سماق بر درختان جنگلی می رسند و اهالی روستاهای اطراف طی جشنی به نام جشن برداشت سماق میوه رسیده درختچه را چیده و پس از خشک کردن، آنها را آسیاب کرده و علاوه بر مصرف خوراکی و دارویی در رنگرزی نیز استفاده می کنند.

سماق قرمز بیشتر در منطقه ارسباران رشد می کند و چون پوسته بیشتری دارد، رنگ آن روشن تر و مرغوب تر است؛ سماق های نواحی دیگر تیره تر بوده و مرغوبیت پایین تری دارند.

  درختچه سماق؛ گیاهی خودرو سماق به عنوان یکی از گونه های گیاهی جنگلی خودرو که دست بشر در گسترش آن کمتر دخالت داشته، به شکل درختچه ای است کوهستانی که میوه های خوشه ای دارد، رنگ میوه آن قرمز و قهوهای و طعم آن گس است، ولی پس از رسیدن ترش می شود.

این گیاه اغلب در مناطق مدیترانه ، جنوب ایتالیا و آسیای شرقی به ویژه در ایران دیده می شود و دارای انواع متنوعی است که برخی از آنها نیز جنبه تزیینی دارد.

سماق دارای انواع مختلفی از جمله، سماق صمغی (در بعضی از باغات تهران و مناطقی از کشور ژاپن می روید)، سماق آمریکایی (در مناطقی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاشنی سفره های ایرانی در دست دلالان

چاشنی سفره های ایرانی در دست دلالان