مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 20:002023-09-01بين الملل

درگیری ها در کنگو: 48 کشته و 75نفر زخمی


دولت کنگو اعلام کرد که در جریان سرکوب اعتراضات مردم این کشور ضد سازمان ملل در شهر گوما، 48نفر کشته و 75نفر دیگر زخمی شدند؛ ارتش نیز 168 نفر دیگر را دستگیر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد که در جریان درگیری ارتش با تظاهرکنندگان ضد سازمان ملل در شهر گوما در شرق این کشور، 48نفر کشته و 75نفر دیگر زخمی شدند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه المیادین ، این خشونت ها صبح روز چهارشنبه با تجمع معترضان حامی  ابراهیم بیسیماوا رهبر مذهبی، که مخالف فعالیت سازمان های غربی در کنگو است، آغاز شد.

  بر اساس آنچه که خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش داده، معترضان مأموریت سازمان ملل در این کشور، مونوسکو و سایر سازمان ها را به اعمال اقتدار نیمه استعماری متهم می کنند.

به دنبال آغاز این اعتراضات، نیروهای امنیتی و دفاعی کنگو در میدان ها و خیابان های اصلی مستقر شدند تا درگیری ها حدود ساعت 4صبح آغاز شود؛ ارتش 168 نفر را برای کاهش فشار تظاهرات دستگیر کرد.

در حالی که تظاهرکنندگان ارتش را به تیراندازی بی رویه به سوی خودشان متهم کرده اند، ارتش کنگو در بیانیه ای مدعی شد: معترضان یک پلیس را سنگسار کرده بودند که 6نفر از آن ها با مداخله ارتش کشته شدند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری ها در کنگو: 48 کشته و 75نفر زخمی

درگیری ها در کنگو: 48 کشته و 75نفر زخمی