مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 05:102023-08-23ورزشي

صعودکننده بام ایران در فکر صعود به بام جهان


آرش گودرزی صعودکننده بام ایران، ترکیه و گرجستان در فکر صعود به «اورست» بام جهان است و در این راستا نیاز به حمایت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سوادکوه، آرش گودرزی متولد 1375 در سرخ کلای زیراب سوادکوه و دانشجوی مهندسی معدن و کارگر معدن گلیران است.

درباره چگونگی آشنایی با رشته کوهنوردی، گفت: سال 1395 مستند کوهستان را از تلویزیون دیدم و کوه نوردانی را می دیدم  که جذابیت و هیجان در فعالیت ورزشی آنان مرا جذب کرد.

سال 1396 با گروه کوهدشت که قدرت دانشمند مسؤول آن گروه بود، آشنا شد و اولین قله که فتح کرد، ارفع کوه و سپس علم کوه به عنوان دومین کوه فنی ایران بود.

  گودرزی با اشاره به اینکه وقتی از پایین کوه شروع می کنی و پیچ و خم ها را طی می کنی و طبیعت بِکر کوهستان را مشاهده می کنی، حس خوب و آرامش به کوهنورد دست می دهد، افزود: مرداد ماه 1401 قله آرارات بام ترکیه و در مرداد 1402 قله کازبک بام گرجستان معروف به اورست کوچک را فتح کردم.

سال 1397 صعود به دماوند برای آرش کودرزی، لذت بخش بود و می گفتند که دومین کوه صعود شده آرش، علم کوه بود و یک مرحله استراحت و سپس برای دماوند برنامه ریزی کند ولی بدون استراحت بعد از علم کوه صعود لذت بخشی به دماوند داشت و خاطره تلخ کوهنورد جوان سوادکوهی، صعودی بود که مادر، خبر مریضی پدر را می دهد که صعود تلخی به یکی از قل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعودکننده بام ایران در فکر صعود به بام جهان

صعودکننده بام ایران در فکر صعود به بام جهان