مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 16:462023-09-18سياسي

آخرین جزییات از مبارزه با آفت برگخوار بلوط در کهگیلویه و بویراحمد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت بمنظور صیانت از جنگل های بلوط در استان که 20درصد پوشش جنگلی زاگرس را در بر می گیرد مرکز تحقیقات بلوط با توجه به سرانه بالای جنگل های بلوط در این استان را پیش بینی کرده که کار اجرایی آن در حال انجام است.

- سعید جاویدبخت در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در راستای مبارزه با آفت برگخوار بلوط در شهرستانهای گرمسیری استان اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: دولت بمنظور صیانت از جنگل های بلوط در استان که 20درصد پوشش جنگلی زاگرس را در بر می گیرد مرکز تحقیقات بلوط با توجه به سرانه بالای جنگل های بلوط در این استان را پیش بینی کرده که کار اجرایی آن در حال انجام است.

جاویدبخت بیان کرد: پایش و ارزیابی کانون های آفت انجام گردید و مناطقی که در استان دارای کانون های بحرانی بودند شناسایی شده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در آن مناطق عملیات مقابله با آفت شروع شده است،تصریح کرد: امسال با توجه به اقلیم و بارش هایی که در سطح استان وجود داشت و با توجه به پایش ها و اقدامات به موقع ای که با همکاری دولت مردمی و مسئولان استان صورت گرفت، آفت به لحاظ جمعیتی در مناطق برگ خوار بلوط به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین جزییات از مبارزه با آفت برگخوار بلوط در کهگیلویه و بویراحمد

آخرین جزییات از مبارزه با آفت برگخوار بلوط در کهگیلویه و بویراحمد