مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-12اقتصادي

وزیر اقتصاد: هدف گذاری دولت رشد اقتصادی از مسیر تزریق اعتبارات عمرانی است


یکی از سیاست های دولت به منظور افزایش رشد اقتصادی کشور، استفاده بیشتر از بودجه های عمرانی و تحریک مخارج موثر دولت بر اقتصاد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست خبری که امروز سه شنبه (21 شهریور) برگزار شد، گفت: یکی از نقاطی که در سال 1402 به شکل برجسته تری برای بخش عمرانی کشور اهرم خواهد شد، استفاده از ظرفیت مولد سازی دارایی های دولت برای انتقال به پیمانکارانی است که طرف قرارداد دولت قرار خواهند گرفت تا بتوانند از ظرفیت مولد سازی بهره ببرند و پروژه های راهبردی و مهم ناتمام را به سرانجام برسانند.

بودجه عمرانی از طرف دولت تزریق خواهد شد و می تواند به اینکه در کنار اشتغال، رشد سرمایه گذاری کشور هم وضعیت بهتری پیدا کند کمک کند.

وی افزود: همانطور که مطلع هستید در سال 1399 دولت 77 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص داد که این عدد در سال 1400 به 140 همت افزایش پیدا کرد یعنی 88 درصد رشد و در سال 1401 پرداخت های عمرانی دولت به بیش از 270 همت افزایش یافت و باز هم 95 درصد رشد نسبت به سال قبل داشت که در نوع خود رکورد کم سابقه یا حتی بی سابقه محسوب می شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: رقم مصوب در بودجه عمرانی سال 1402، 375 همت است که در صورت تامین کامل می توانیم رشد 27 درصدی را در تزریق اعتبارات عمران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر اقتصاد: هدف گذاری دولت رشد اقتصادی از مسیر تزریق اعتبارات عمرانی است

وزیر اقتصاد: هدف گذاری دولت رشد اقتصادی از مسیر تزریق اعتبارات عمرانی است