مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 11:102023-09-07اقتصادي

آبخیزداری و آبخوان داری راهکار نهایی مقابله با کم آبی در تبریز


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی مدیریت منابع آبی با استفاده از پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری را مهمترین راهکار مقابله با بحران کم آبی در کلان شهر تبریز دانست.

- سیروس داودی در گفتگو با نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به کاهش بیش از 40 درصد بارش های جوی نسبت به میانگین بارندگی های بلند مدت که ناشی از تغییرات آب و هوایی است، ادامه داد: کاهش نزولات جوی به عنوان یک رخداد طبیعی تأثیرگذار بر نیاز آبی جوامع انسانی که امری اجتناب ناپذیر است که می توان با یک برنامه ریزی صحیح در جهت ذخیره نزولات جوی و تقویت سفره های آب زیرزمینی از بحران کم آبی عبور نمود.

داودی گفت: میزان روان آب حاصل از بارش های جوی در سال گذشته در شهرستان تبریز بیش از 186 میلیون مترمکعب بوده، در حالی که حداکثر میزان آب شرب مورد نیاز کلانشهر تبریز 145 میلیون متر مکعب می باشد که این میزان را می توان با یک برنامه ریزی مدون و با استفاده از تکنولوژی آبخیزداری، روان آب های جاری را در آبخوان ها ذخیره و در فصول مورد نیاز از آن استفاده کرد، بدون اینکه از ذخایر بلند مدت آبخوان ها برداشتی صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: با این روش می توانیم تهدیدات خشکسالی را به فرصت های طلایی تبدیل کنیم و از تنش های آبی در فصول خشکسالی عبور کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبخیزداری و آبخوان داری راهکار نهایی مقابله با کم آبی در تبریز

آبخیزداری و آبخوان داری راهکار نهایی مقابله با کم آبی در تبریز