مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 08:302023-09-19اجتماعي

38 گونه از مهره داران آذربایجان غربی در معرض تهدید است


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تعداد 38 گونه از مهره داران در استان در معرض تهدید هستند.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تعداد 38 گونه از مهره داران در استان در معرض تهدید هستند.

سعید شهند در گفت و گو با ایسنا از ثبت 41 درصد تنوع زیستی کشور در آذربایجان غربی خبرداد و افزود: اکنون 454 گونه مهره دار در زیستگاه های طبیعی آذربایجان غربی زیست می کنند که از این تعداد 38 گونه در معرض تهدید هستند و برخی از گونه ها در خطر انقراض و برخی نیز جزو گونه های حمایت شده هستند.

وی با بیان اینکه 5 گونه از حیات وحش استان شامل گوزن زرد ایرانی، میش مرغ، غاز پیشانی سفید کوچک، خرس قهوه ای و پلنگ در معرض خطر انقراض هستند، اظهار کرد: برای گونه های گوزن زرد ایرانی و میش مرغ برنامه عمل ملی در حال انجام و پیگیری است.

شهند در خصوص میش مرغ نیز تصریح کرد: افزایش 30 درصدی جمعیت میش مرغ در پناهگاه حیات وحش دشت سوتا و حمامیان شهرستان بوکان و تولد سه گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش رشکان بیانگر موفقیت آمیز بودن اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای حفظ و احیاء جمعیت این گونه ها است.

وی با اشاره به راه اندازی سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: سایت تکثیر و پرورش گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

38 گونه از مهره داران آذربایجان غربی در معرض تهدید است

38 گونه از مهره داران آذربایجان غربی در معرض تهدید است