مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 22:252023-09-11بين الملل

گسترش روابط ایران و اقلیم کردستان در راستای حفظ ثبات منطقه


بافل طالبانی رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق که به تهران سفر کرده است با امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

- گزارش خبرگزاری مهر ، بافل طالبانی رهبر حزب اتحادیە میهنی کردستان عراق کە بە تهران سفر کردە است با امیرعبداللهیان وزیرخارجە ایران دیدار و گفتگو کرد.

دفتر ریاست اتحادیە میهنی کردستان در اطلاعیە ای اعلام کرد که بافل جلال طالبانی در این دیدار تاکید کرد: هدف ما تحقق ثبات و زندگی مسالمت آمیز در منطقە است، برای این هدف نیز از گفتگو و تفاهم مسئولانە استقبال می کنیم.

همچنین در این اطلاعیە آمدە است: در این دیدار بر تمایل دوطرف برای توسعە و پیشرفت روابط دوستانە و گسترش همکاری ها میان اقلیم کردستان، عراق و جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق منافع عالی و حفظ ثبات منطقە، تاکید شد.

همچنین حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجە ایران با اشارە بە نقش و سیاست حکیمانە مام جلال طالبانی رهبر فقید اتحادیە میهنی کردستان، افزود: ایشان رهبری بودند کە همە صداها و رنگ های مختلف را در کنار هم جمع می کردند، تأثیرات مام جلال در بنیان نهادن عراق جدید هرگز فراموش نخواهد شد و ما با احترام از تلاش های ایشان یاد می کنیم.

علاوه بر این گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری میان اقلیم کردستان و ایران و تاکید بر گسترش ارتباط و همکاری های اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش روابط ایران و اقلیم کردستان در راستای حفظ ثبات منطقه

گسترش روابط ایران و اقلیم کردستان در راستای حفظ ثبات منطقه