مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 12:002023-09-08اقتصادي

کشت فرازمینی در حال پیگیری است/چه محصولی و در کدام کشور؟


معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دو کشور را برای کشت فراسرزمینی پیشنهاد داده ایم که با ظرفیت تعاونی ها بتوانیم موضوع را جلو ببریم.

- محصول آن انتخاب و طرح در حال نهایی شدن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در سال 1332 خورشیدی اولین قانون تعاونی ایران که با الهام گرفتن از قوانین خاص دیگر کشورها تهیه شده بود، به صورت لایحه قانونی به تصویب رسید.

سال 1334 لایحه مزبور با اصلاحاتی از تصویب مجلس وقت گذشت و اولین قانون تعاون ایران تصویب شد که پایه و اساس تعاونی های زیادی به ویژه بعد از سال 1341 قرار گرفت.

فعالیت شرکت تعاونی روستایی می توانند نقش مهمی در زنجیره تولید تا توزیع محصولات کشاورزی داشته باشند موضوعی که در بخش کشاورزی مغفول مانده است.

در حال حاضر زنجیره تولید تا فروش تکمیل نیست و محصولات با چند دست چرخیدن، افزایش قیمت پیدا کرده پولی که به جیب کشاورز نرفته و در بازار واسطه ها و دلال ها به سود یک شبه تبدیل شده است.

این چند دست چرخیدن علاوه بر افزایش قیمت، منجر به ضایع شدن بخشی از محصولات نیز می شود که رفع این چالش به عزم جدی و البته اعتبار نیاز دارد.

مهدی مسکنی، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش مهر که در بخش شرکت های تعاونی چگونه می توان به ارزان سازی مواد غذایی کمک کرد، گفت: طرح رویان یکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت فرازمینی در حال پیگیری است/چه محصولی و در کدام کشور؟

کشت فرازمینی در حال پیگیری است/چه محصولی و در کدام کشور؟