مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 13:152023-08-23اقتصادي

فرآوری 30 میلیون تنی ماده خام کشاورزی/ عطش سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی


رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: 125 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داریم که در حال حاضر 30 میلیون تن از آنها فرآوری می شود.

- رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: 125 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داریم که در حال حاضر 30 میلیون تن از آنها فرآوری می شود.

کریم ذوالفقاری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از بخش های سودآور نظام تولید کشاورزی در دنیا صنایع تبدیلی و تکمیلی است، اظهار کرد: معتقدیم بخش تولید و حلقه های زنجیره ارزش تا رسیدن به مرحله تولید خام سودآوری آنچنانی ندارند.

اصل سودآوری در بعد از تولید و اجرای طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

این طرح ها با هدف افزایش بهره وری، کاهش هزینه تمام شده، افزایش کیفیت محصولات عرضه شده، ایجاد سود بیشتر و بازار رقابتی برای محصولات کشاورزان است.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی از 125 میلیون تن محصول کشاورزی که در کشور تولید می شود با لحاظ انبارها و سردخانه ها 95 میلیون تن ظرفیت فرآوری داریم که اگر انبارداری و سردخانه را حذف کنیم 30 میلیون تن ظرفیت جذب ماده خام در کشور وجود دارد.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: برنامه تحولی برای صنایع تبدیلی و تکمیلی در نظر گرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآوری 30 میلیون تنی ماده خام کشاورزی/ عطش سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی

فرآوری 30 میلیون تنی ماده خام کشاورزی/ عطش سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی