مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 10:052023-08-27اقتصادي

تحول در کشاورزی سرخس با اتمام طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی


مدیر پروژه طرح شبکه آبیاری سد دوستی گفت: با اتمام طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی شاهد تحول قابل توجهی در کشاورزی سرخس خواهیم بود.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر پروژه طرح شبکه آبیاری سد دوستی گفت: با اتمام طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی شاهد تحول قابل توجهی در کشاورزی سرخس خواهیم بود.

سید مجید حسینی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: با به ثمر رسیدن طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی، 23500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سرخس تحت پوشش شبکه آبیاری قرار گرفته و باعث توسعه کشاورزی در 8400 هکتار از اراضی شهرستان شد وی با بیان اینکه اقتصاد شهرستان مرزی سرخس در شمال شرقی ایران بر پایه کشاورزی و دامداری استوار شده است، عنوان کرد: طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی با هدف استفاده بهینه از سهمیه آب سد دوستی و جایگزین کردن این آب با آب های زیرزمینی از سال 98 آغاز و آماده بهره برداری شده است.

مدیر پروژه طرح شبکه آبیاری سد دوستی گفت: عملیات اجرایی تکمیل ابنیه و احداث کانال های پراکنده درجه یک و 2 شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی با هدف بهره برداری بهینه از طرح در سال 1398 آغاز و مردادماه امسال به پایان رسید.

وی با تأکید بر این که طراحی شبکه آبیاری مناسب و بهره برداری صحیح و اصولی از آن باعث توسعه کشاورزی در این منطقه و افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحول در کشاورزی سرخس با اتمام طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی

تحول در کشاورزی سرخس با اتمام طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد دوستی