مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 22:002023-08-27اقتصادي

آغاز مرمت حفاظتی 37 بنای تاریخی در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: مرمت حفاظتی 37 بنای تاریخی در مناطق مختلف استان آغاز شد.

- علیرضا جیلان، امروز پنجم شهریورماه با اعلام این خبر اظهار کرد: برای مرمت حفاظتی این تعداد از بناهای تاریخی چهارمحال و بختیاری افزون بر 170 میلیارد ریال اعتبار ملی، استانی و مصوب سفر رییس جمهور به استان در سال 1401 اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به رشد بیش از 1000 درصدی اعتبارات مرمت حفاظتی بناهای تاریخی چهارمحال و بختیاری نسبت به سال گذشته، افزود: برای افزایش اعتبارات این حوزه کمک های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأثیرگذار بوده است.

جیلان به تهیه و تصویب طرح ها و گزارشات تفصیلی مرتبط با مرمت حفاظتی بناهای تاریخی چهارمحال و بختیاری در شورای فنی استان اشاره و تصریح کرد: این طرح ها پس از تصویب در شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای اداره کل حفظ و احیای بناها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شد.

وی یادآور شد: طرح حفاظت اضطراری پُل تاریخی زمانخان سامان از سوی متخصصان، استادان و صاحب نظران حوزه مرمت بناهای تاریخی نیز تهیه شده که به تأیید اداره کل حفظ و احیا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسیده است و در حال انتخاب پیمانکار ذی ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت حفاظتی 37 بنای تاریخی در چهارمحال و بختیاری

آغاز مرمت حفاظتی 37 بنای تاریخی در چهارمحال و بختیاری