مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 08:552023-09-01بين الملل

کشف اسرار منظومه شمسی اولیه در قدیمی ترین شهاب سنگ جهان


گروهی از پژوهشگران استرالیایی معتقدند که در قدیمی ترین شهاب سنگ جهان می توان اطلاعات جدیدی را در مورد منظومه شمسی اولیه پیدا کرد.

- گروهی از پژوهشگران استرالیایی معتقدند که در قدیمی ترین شهاب سنگ جهان می توان اطلاعات جدیدی را در مورد منظومه شمسی اولیه پیدا کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، قدمت قدیمی ترین شهاب سنگی که تاکنون پیدا شده است، تقریبا به 4.

6 میلیارد سال پیش و زمانی می رسد که زمین حتی وجود نداشت.

اکنون، این سنگ فضایی موسوم به Erg Chech 002 یا EC 002 در حال ارائه دادن اطلاعات جدیدی پیرامون ظاهر اولیه منظومه شمسی ما است و افشاگری های آن چیزی نیستند که دانشمندان انتظار داشتند.

گروهی از پژوهشگران استرالیایی می گویند پژوهش جدید آنها، دقت نحوه محاسبه کردن سن شهاب سنگ ها را زیر سؤال می برد و نشان می دهد که سن برخی از آنها ممکن است به اندازه ای که پیشتر تصور می شد، نباشد.

دلیل آنها این است که دریافتند EC 002 مقدار بیشتری ایزوتوپ رادیواکتیو آلومینیوم-26 (26Al) را نسبت به سایر شهاب سنگ های باستانی موسوم به آکندریت (Achondrite) با سن مشابه خود دارد.

موضوع مطرح شده توسط پژوهشگران استرالیایی مهم است؛ زیرا این نظریه را به چالش می کشد که توزیع آلومینیوم-26 در سراسر منظومه شمسی اولیه به طور مساوی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف اسرار منظومه شمسی اولیه در قدیمی ترین شهاب سنگ جهان

کشف اسرار منظومه شمسی اولیه در قدیمی ترین شهاب سنگ جهان