مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 16:252023-08-27اقتصادي

یک گونه از هر پنج گونه گیاهی استان کاربرد دارویی دارد


مدیر اجرای طرح گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از هر پنج گونه گیاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد یک گونه آن کاربرد دارویی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عزیزالله جعفری بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در کشور 725 گونه گیاه دارویی و در قاره اروپا 800 گونه گیاه دارویی وجود دارد و در استان کهگیلویه و بویراحمد، 425 گونه گیاه دارویی وجود دارد.

وی بیان داشت: در راستای اشتغال زایی با استفاده از ظرفیت عظیم گیاهان دارویی استان، بنیاد علوی با هدف توسعه کشت گیاهان دارویی در یک سال اخیر برای 800 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اشتغال ایجاد کرده است.

جعفری تصریح کرد: 380 میلیارد ریال تسهیلات در طرح توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی به متقاضیان پرداخت شد که از این میزان 250 میلیارد ریال در زمینه تأمین مواد اولیه، صد میلیارد سرمایه در گردش و 30 میلیارد ریال نیز با هدف خرید ادوات به متقاضیان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه 200 هکتار گونه های بذری مختلف همچون آویشن، رزماری، گل محمدی، گلرنگ، بولاف، کاسنی در مناطق مختلف استان کشت شد، گفت: 100 هکتار نیز از گونه های نشایی نعنا در استان کشت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک گونه از هر پنج گونه گیاهی استان کاربرد دارویی دارد

یک گونه از هر پنج گونه گیاهی استان کاربرد دارویی دارد