مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 11:302023-09-09اقتصادي

سیل؛ آب خطرآفرین برای کشاورزی خراسان شمالی


خراسان شمالی یکی از استان هایی است که کشاورزان آن طی چند سال اخیر به شدت تحت تاثیر خشکسالی و کاهش شدید بارندگی قرار گرفته اند و بر اثر خشکسالی خسارت های فراوانی نیز به آن ها وارد شده است، - بطوریکه بسیاری از دیم زارهای گندم و جو به طور کامل از بین رفته اند و حتی یک دانه محصول هم عاید کشاورزان نشده است.

اما هنوز کمر کشاورزان این استان از خسارت های خشکسالی راست نشده است که سیل های ویرانگر به خصوص در سال زراعی گذشته کمر آن ها را شکست و متاسفانه طی این سال شاهد بروز سیلاب های شدیدی در مناطق مختلف خراسان شمالی بوده ایم که بیشترین خسارت ها نیز به بخش کشاورزی این استان وارد شده است.

خسارت سیل به بیش از 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دکتر تشکری مدیر بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا گفت: بروز سیلاب های متعدد در سال زراعی گذشته موجب شد تا یک هزار و 600 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی(مزارع، باغات، قنوات، ابنیه و .

) این استان وارد شود.

وی با بیان اینکه سیلاب در سال زراعی گذشته به بیش از 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خسارت وارد کرده است، افزود: سیل در برهه های زمانی مختلفی اتفاق افتاده که در یک برهه ای مزارع گندم و جو را از بین برده و در یک برهه ای نیز صیفی جاتی همچون گوجه فرنگی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل؛ آب خطرآفرین برای کشاورزی خراسان شمالی

سیل؛ آب خطرآفرین برای کشاورزی خراسان شمالی