مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 12:052023-09-13سياسي

ثبت اولین اثر جهانی استان بوشهر در انتظار پایان اجلاسیه یونسکو


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: ثبت جهانی کاروانسرای مشیرالملک برازجان در انتظار پایان اجلاسیه شورای یونسکو در ریاض عربستان است.

- اسماعیل سجادی منش در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شورای جهانی یونسکو در شهر ریاض عربستان، از روز سه شنبه 21 شهریورماه تشکیل جلسه داده است و علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه شرکت کرده است.

وی تصریح کرد: با تلاش های وزارتخانه تعدادی از کاروان سراهای کشور برای ثبت جهانی کاندید شده اند که با مرمت انجام شده در کاروانسرای مشیرالملک برازجان و تلاش های این اداره کل، این کاروانسرا در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته است که ان شاءالله امیدواریم تا چند روز دیگر و پس از رأی گیری اعضای یونسکو و پذیرش کاروانسرای مشیرالملک برازجان این خبر خیر و مهم را به هم استانی های عزیز اعلام نماییم.

سجادی منش با تقدیر از حمایت های استاندار بوشهر، معاون عمرانی استانداری، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر و فرمانداری دشتستان برای مرمت این بنای تاریخی مهم و ارزشمند، اضافه کرد: تا قبل از این، استان بوشهر فاقد اثر ثبت جهانی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اولین اثر جهانی استان بوشهر در انتظار پایان اجلاسیه یونسکو

ثبت اولین اثر جهانی استان بوشهر در انتظار پایان اجلاسیه یونسکو