مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 08:152023-09-11اقتصادي

تولید برنج بدون سموم کشاورزی در 100 هکتار از شالیزارهای مازندران


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تولید برنج 100 درصد سالم برای نخستین بار با مشارکت 46 کشاورز در 100 هکتار شالیزار استان انجام شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، احسان عباسپور صبح امروز در جلسه سند جامع ارزیابی و ساماندهی توزیع، فروش و مصرف سموم کشاورزی با بیان اینکه 10 درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را بر عهده داریم، اظهار کرد: برنج و مرکبات عمده محصولات تولیدی استان است و همه تلاش ما برای ارتقاء سلامت محصولات کشاورزی مازندران است.

وی  با بیان اینکه تولید برنج 100 درصد سالم برای نخستین بار با مشارکت 46 کشاورز در 100 هکتار شالیزار استان انجام شد، گفت: هیچگونه سمی در تولید آن مصرف نشد و این رویه در سطح 40 هکتار کشت دوم برنج هم در حال اجرا است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: آمادگی داریم سطح کشت برنج سالم را به سرعت افزایش دهیم و به هزاران هکتار برسانیم.

این مسؤول با بیان اینکه در حوزه نسخه نویسی و توزیع سموم پرخطر در استان به مست سموم کم خطر حرکت کردیم و این سموم از چرخه توزیع و مصرف سموم در حال حذف شدن است، افزود:  به جای کاهش تعداد مراکز فروش سموم شیمیایی کشاورزی باید به دنبال کاهش و مصرف بهینه سموم در مزارع و باغات استان باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید برنج بدون سموم کشاورزی در 100 هکتار از شالیزارهای مازندران

تولید برنج بدون سموم کشاورزی در 100 هکتار از شالیزارهای مازندران