مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:052023-09-11اجتماعي

معیارهای انتخاب کوله پشتی استاندارد برای دانش آموزان


استفاده از کوله پشتی های سنگین بدون توجه به استانداردهای چگونگی حمل آن، باعث آسیب به ستون فقرات گردنی، پشتی، شانه ها و حتی کمردرد در دانش آموزان می شود.

- ایسنا/البرز یک فیزیوتراپیست گفت: استفاده از کوله پشتی های سنگین بدون توجه به استانداردهای چگونگی حمل آن، باعث آسیب به ستون فقرات گردنی، پشتی، شانه ها و حتی کمردرد در دانش آموزان می شود.

مریم ایل بیگی در گفت و گو با ایسنا گفت: امروزه استفاده از کوله پشتی بین دانش آموزان محبوبیت و رواج زیادی دارد.

در حالی که این وسیله اگر با وزن مناسب و روش صحیح متناسب با بدن استفاده نشود، در دوران تحصیل، عوارض و آسیب های جدی به ستون فقرات وارد می کند.

استفاده از کوله پشتی های سنگین و یا قرار دادن آن به صورت یک طرفه روی یک شانه، باعث پایین و بالا ماندن یکی از شانه ها، فشار بر روی آن و موجب انحراف جانبی ستون فقرات می شود.

وی ادامه داد: گاهی اوقات فشار ناشی از وزن کوله پشتی یکطرفه روی عروق و اعصابی که از زیر ترقوه عبور می کند تاثیر گذاشته و در دراز مدت باعث ضعف در عصب و عضله و احساس حالت گزگز و مور مور شدن اندام فوقانی در دانش آموز می شود.

ایل بیگی ادامه داد: شکایت از درد پشت نیز یکی دیگر از عوارض هاست، به علت وزن زیاد کوله پشتی و ضعیف بودن عضلات پشت، سر به جلو خم شده و باعث گردن درد و گرد شدن عضلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معیارهای انتخاب کوله پشتی استاندارد برای دانش آموزان

معیارهای انتخاب کوله پشتی استاندارد برای دانش آموزان