مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 11:402023-08-26اقتصادي

گروکشی ارزی پتروشیمی ها برای گرفتن تخفیف از دولت در مورد نرخ خوراک


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا غلامی کارشناس اقتصادی، در خصوص احتمال کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها پس از تلاش های مداوم ذی نفعان این حوزه گفت: - یک کارشناس اقتصادی با ابراز به نظر می رسد پتروشیمی ها برای گرفتن تخفیف از دولت در مورد نرخ خوراک فشار رسانه ای ایجاد کرده اند ، گفت: نکته دیگر این است که ظاهراً پتروشیمی ها دست به تقابل زده اند و بازگشت ارز آن ها در هفته های اخیر کاهش یافته است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا غلامی کارشناس اقتصادی، در خصوص احتمال کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها پس از تلاش های مداوم ذی نفعان این حوزه گفت: شنیده شده است که برخی از فعالان صنعت پتروشیمی با بعضی مدیران دولتی جلسه ای داشتند و موافقت هایی انجام شده است.

وی افزود: البته این چندمین باری است که این شایعه مطرح می شود و دولت بار ها بر تصمیم خود پافشاری کرده است.

یک طرف قضیه این است که کاهش نرخ خوراک، پتروشیمی ها را سودآورتر می کند، اما طرف دیگر آن این است که به ازای کاهش هر یک هزار تومان نرخ خوراک، منابع هدفمندی یارانه ها 35 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا می کند.

در نتیجه بعید است دولت این تصمیم را بپذیرد.

نکته دیگر این است که گفته می شود پتروشیمی ها از محل افزایش نرخ خوراک آسیب دیده اند و زیان ده شده اند، احساس می شود که این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروکشی ارزی پتروشیمی ها برای گرفتن تخفیف از دولت در مورد نرخ خوراک

گروکشی ارزی پتروشیمی ها برای گرفتن تخفیف از دولت در مورد نرخ خوراک