مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 11:252023-09-11اقتصادي

اعتبار 5000 میلیارد ریالی برای ساخت 10 سد در مازندران


مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به انجام مطالعه ایجاد 10 سد لاستیکی در استان گفت: ساخت این سدها نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حیدر داوودیان صبح دوشنبه در شورای حفاظت منابع آبی استان با بیان این که سدهای لاستیکی نقش مهمی در بازچرخانی آب و افزایش توان بهره وری از آب کشاورزی استان دارند، اظهار کرد: طی فصل زراعی جاری از سازه ها و تأسیسات بازچرخانی آب کشاورزی مازندران 142 میلیون متر مکعب آب برگشتی به کشتزارهای تحت تنش آبی این استان هدایت شد که نقش مهم این زیرساخت ها برای افزایش توان بهره وری آب را نشان می دهد.

وی افزود: در حال حاضر سدهای لاستیکی میاندشت (بابلسر)، آرمیچ کلا (بابلسر)، ولیک رود (فریدونکنار)، عرب خیل (بهنمیر)، فرح آباد (ساری)، لاریم (جویبار)، پازوار (امیرکلا) و سرخرود فعال هستند و بازچرخانی آب با پمپاژ از این سدها به سمت کشتزارهای پیرامون شان انجام می شود.

این 8 سد لاستیکی مجموعاً حدود 11 هزار هکتار از کشتزارهای پیرامون شان را زیر پوشش قرار می دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی های انجام شده امکان افزایش توان بازچرخانی آب کشاورزی در مازندران تا دو برابر نیز وجود دارد که برای بهره گیری از این ظرفیت مطالعات 10 سد لاستیکی دیگر نیز در حال انجام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبار 5000 میلیارد ریالی برای ساخت 10 سد در مازندران

اعتبار 5000 میلیارد ریالی برای ساخت 10 سد در مازندران