مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 16:452023-09-06اقتصادي

تهدید سیلاب گسترده در کارون به فرصت آبادانی خوزستان بدل شد


سال جاری از معدود سال هایی بود که ذخایر آب سطحی مستقر در رود کارون به طور 100 درصد پُر شد اما هیچ خسارتی ناشی از سیلاب به پایین دست نرسید، - علی ربیعی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: کشور ایران با میانگین بارشی بین 200 تا 300 میلیمتر در سال در رده کشورهای خشک و نیمه خشک قرار دارد و مسئله آب در چنین کشورهایی عموما مسئله راهبردی است.

این کارشناس مدیریت منابع آب عنوان کرد: طی سال های اخیر صحبت های کارشناسی حول مسئله آب بیشتر از اینکه ناظر به راهکار برای بهبود شرایط تامین آب باشد، صرفا بیان صورت مسئله ای ناقص از وضعیت موجود بوده و این شیوه اگرچه در فضای رسانه ای طرفدار دارد اما کمکی به حل مسئله نمی کند.

وی افزود: تصویر مدیریت منابع آب در افکار عمومی ما تصویر تیره و تاریک است و اساسا مردم تصور می کنند که آب صاحب ندارد و مدیریت منابع آب به صورت تخمینی انجام می شود، درحالی که اگر به مسئله آب آشنا باشیم با تناقض این تصویرسازی با واقعیت آشنا خواهیم شد.

این کارشناس مدیریت منابع آب در بیان روند مدیریت منابع آب کشور گفت: مدیریت منابع آب در ایران شامل پیش بینی میزان بارندگی، پیش بینی از ورودی منابع آب سطحی و زیرزمینی ناشی از باران و برف، مدلسازی ذخایر، شناسایی مصارف آب، برنامه ریزی برای تامین مصارف با اتکا به منابع و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید سیلاب گسترده در کارون به فرصت آبادانی خوزستان بدل شد

تهدید سیلاب گسترده در کارون به فرصت آبادانی خوزستان بدل شد