مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 10:352023-08-23بين الملل

روزبه از اصفهان تا مدائن


روزبه(سلمان فارسی)، برای یافتن حقیقت به سرزمین های مختلفی سفر کرد و نزد کشیش های مسیحی به تربیت نفس پرداخت تا آنکه کشیش در لحظات آخر عمرش نشانه های پیامبر آخر الزمان در سرزمین عرب را به او داد.

- خبرگزاری فارس، اصفهان، روزبه، اهل روستای جی اصفهان بود، پدرش دهقان بود و زمین دار و کشاورزان زیادی زیر دستش کار می کردند، روزی پدرش به علت بیماری نمی تواند به مزرعه برود و روزبه را جای خود می فرستد، غافل از آنکه روزبه به .

جای مزرعه از کلیسای مسیحی که سر راه مزرعه بوده سر درمی آورد و جذب کلیسا می شود مراسم کلیسا برای روزبه زرتشتی باشکوه بود و شیفته مراسم مسیحی ها شد و دین مسیحیت را انتخاب کرد، او که مزرعه را از یاد برده بود وقتی به خانه برگشت، ماجرا را برای پدرش تعریف کرد، اما پدر او را زندانی کرد.

این روایتی از زندگی سلمان فارسی، از یاران پیامبر(ص) است که اصغر منتظرالقائم، استاد تاریخ دانشگاه اصفهان، در گفت وگو با خبرنگار فارس بیان کرد و گفت: اسم سلمان فارسی، روزبه بود او اهل اصفهان بوده اگرچه برخی زادگاه سلمان را کازرون و رامهرمز نیز بیان می کنند، ولی روایت آنکه اهل روستای جی اصفهان باشد، موثق تر است.

   اسیر زندان پدر به گفته منتظرالقائم روایات زندگی سلمان فارسی به نقل از ابن عباس است، روزبه، روزها را در زندان سپری کرد، به غلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزبه از اصفهان تا مدائن

روزبه از اصفهان تا مدائن