مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 12:302023-09-09سياسي

ضرورت نظارت والدین بر فرزندان در فضای مجازی


روانشناس و مشاور خانواده با تاکید بر ضرورت نظارت والدین بر فرزندان در فضای مجازی، گفت: به نوجوان خود یادآوری کنید که محتوای شبکه های اجتماعی، - تنها بخشی از رخدادهای دنیای پیرامون است.

علیرضا روحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ابعاد مختلف حضور نوجوانان در شبکه های اجتماعی اظهار کرد: امروزه، شبکه های اجتماعی، علاوه بر ابعاد سرگرم کننده ای که دارند، به نوجوانان این امکان را می دهد که با ایجاد یک هویت آنلاین، با دیگران ارتباط برقرار کنند.

این امر، می تواند حمایت ارزشمندی را در ابراز وجود، برای نوجوانان (به ویژه افرادی که روابط اجتماعی محدودی دارند، درونگرا هستند، یا دارای معلولیت یا بیماری های مزمن هستند) فراهم کند.

وی ادامه داد: با این حال، از ابعاد منفی شبکه های اجتماعی نیز، نمی توان چشم پوشی کرد، حواس پرتی، اختلال در خواب، قرار گرفتن در معرض شایعه پراکنی، دیدگاه های غیر واقعی از زندگی دیگران و فشار همسالان، را می توان به عنوان شایع ترین مصادیق منفی در نظر گرفت.

البته برخی خطرات، می تواند به میزان استفاده نوجوانان از شبکه های اجتماعی مرتبط باشد.

این مشاور خانواده با اشاره به اینکه یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که استفاده بیش از سه ساعت در روز، از شبکه های اجتماعی، ممکن است فرد را در معرض خطر مشکلات سلامت روانی قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت نظارت والدین بر فرزندان در فضای مجازی

ضرورت نظارت والدین بر فرزندان در فضای مجازی