مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 14:302023-08-29سياسي

عزاداری سیدالشهدا همچنان ملی ترین مساله جامعه ایرانی


نشست «محرم در نظرسنجی های ایسپا» با حضور جبار رحمانی عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم و سجاد صفارهرندی رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در محل ایسپا برگزار شد.

- نشست محرم در نظرسنجی های ایسپا با حضور جبار رحمانی عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم و سجاد صفارهرندی رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در محل ایسپا برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ابتدای این نشست، معصوم آقازاده، عضو هیئت علمی ایسپا، برخی از یافته های این نظرسنجی در خصوص رفتارها و نگرش های دینی مردم ایران در ماه محرم را ارائه کرد.

به گفته آقازاده، طرح نظرسنجی ایسپا با عنوان رفتارها و نگرش های دینی مردم ایران در ماه محرم در مردادماه 1402 با جمعیت آماری کل شهروندان شیعه بالای 18 سال ایرانی ساکن در نقاط شهری و روستایی و با تعداد نمونه 1513 نفر به روش تلفنی اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این طرح، 51.

1 درصد پاسخگویان مرد و 48.

9 درصد زن بوده اند و میانگین سن آنها نیز 39.

8 سال بوده است.

دبیر این نشست یادآور شد: یکی از محورهای مهم نظرسنجی ایسپا، تداعی ذهنی با شنیدن نام امام حسین (ع) بوده که از شهروندان سوال شده است با شنیدن نام امام حسین (ع) اولین چیزی که به ذهن تان می رسد چیست؟ .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزاداری سیدالشهدا همچنان ملی ترین مساله جامعه ایرانی

عزاداری سیدالشهدا همچنان ملی ترین مساله جامعه ایرانی