مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 12:302023-08-29بين الملل

پوتین و اردوغان 13 شهریور در سوچی دیدار می کنند


سه منبع آگاه گفته اند که رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در تاریخ چهارم سپتامبر (13 شهریور) در شهر سوچی روسیه با یکدیگر دیدار می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سه منبع آگاه روز گذشته (دوشنبه) به پایگاه خبری میدل ایست آی گفت که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه قرار است روز چهارم سپتامبر (13 شهریور ماه) در شهر سوچی روسیه با یکدیگر دیدار کنند.

اوایل ماه جاری میلادی، اردوغان به خبرنگاران گفته بود که احتمالاً در ترکیه میزبان پوتین خواهد شد اما گزارش ها حاکی از آن است که رییس جمهور ترکیه برای بحث درباره توافق غلات دریای سیاه عازم روسیه می شود.

مسکو در ماه ژوییه با استناد به عدم پایبندی سازمان ملل و قدرت های غربی در قبال روسیه، از توافق غلات خارج شد.

در پی فشارهای غرب پس از عملیات نظامی روسیه به اوکراین، سفرهای خارجی پوتین به جمهوری های جماهیر شوروی سابق محدود شده است.

بر اساس این گزارش، مورد اصلی در دستورکار اردوغان درجریان سفر به شهر سوچی، مسئله توافق غلات است زیرا آنکارا همواره برای تسهیل بازگشت مسکو به این توافق ابراز تمایل کرده است.

ترکیه احتمالاً پس از دیدار اردوغان با پوتین، میزبان مجموعه ای دیگری از نشست ها در استانبول به منظور میانجیگری برای توافق جدید بین اوکراین، سازمان ملل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین و اردوغان 13 شهریور در سوچی دیدار می کنند

پوتین و اردوغان 13 شهریور در سوچی دیدار می کنند