مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 16:002023-09-09اقتصادي

کشت کلزا در مزارع آذربایجان غربی آغاز شد


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کشت پاییزه با کشت دانه روغنی کلزا در مزارع استان آغاز شد و تا پنجم مهرماه ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: کشت پاییزه با کشت دانه روغنی کلزا در مزارع استان آغاز شد و تا پنجم مهرماه ادامه دارد.

 وی افزود: کاشت این دانه روغنی بر مبنای الگوی کشت تدوین شده و امسال بیش از پنج هزار هکتار سطح ابلاغی برای کشت کلزا است.

دیانتی تصریح کرد: در صدد هستیم بعد از تحقق الگوی کشت و سطح ابلاغی در صورت تامین اب سطح زیر کشت کلزای استان را به 15 هزار هکتار افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: شهرستان های نقده، پلدشت، بوکان و میاندوآب بالاترین میزان تولید این دانه روغنی را در استان به خود اختصاص داده اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: خرید این محصول به صورت تضمینی بوده و در استان توسط اتحادیه شرکت های تعاون روستایی در شهرستان هایی که کشت شده، انجام می شود.

وی گفت: بذر و کود مورد نیاز برای کشاورزانی که آب کافی برای کشت دارند، تامین می شود و لازم است در اسرع وقت برای عقد قرارداد به مراکز و مدیریت های جهاد کشاورزی در استان مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت کلزا در مزارع آذربایجان غربی آغاز شد

کشت کلزا در مزارع آذربایجان غربی آغاز شد