مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 17:052023-09-18اقتصادي

اتاق بازرگانی : مقدمات انتقال 10 میلیارد دلار دیگر در راه است


رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار کرد: منطق حکم می کند که اجازه دهیم بانک مرکزی سیاست های خود را اعمال و از گمانه زنی خودداری کنیم.

- رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اظهار کرد: منطق حکم می کند که اجازه دهیم بانک مرکزی سیاست های خود را اعمال و از گمانه زنی خودداری کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: بانک مرکزی با روش های مدیریتی درست توانست بازار متلاطم ارز را کنترل و افت و خیز قیمت را مهار کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجیدرضا حریری در توضیح دارایی های ارزی ایران در خارج کشور، توضیح داد: بخشی از دارایی ها شامل ذخیره های ارزی بانک مرکزی و بخش دیگر پول های نفت، گاز یا سایر فروش های کشور مانند کشور کره جنوبی است که تاکنون وصول نشده است.

  وی ادامه داد: پول های ذخیره شده در چین، جزو ذخیره ارزی بانک مرکزی بوده و قابل خرج مجدد نخواهد بود.

  این عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: همزمان با آغاز تحریم ها در سال 1388  نزدیک به 22 میلیارد یورو از ذخائر بانک مرکزی که به عنوان پشتوانه پول ملی در نزد بانک های خارج از کشور ذخیره شده بود، به چین انتقال یافت تا از بازی های سیاسی کشورهای پر خطر در امان بماند.

  حریری خاطرنشان کرد: از 23 میلیارد دلار ذخیره شده در خارج از کشور، حدود 6 میلیارد دلار آن از کره جنوبی وصول شده و ترتیبات وصول آن در حال کامل شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتاق بازرگانی : مقدمات انتقال 10 میلیارد دلار دیگر در راه است

اتاق بازرگانی : مقدمات انتقال 10 میلیارد دلار دیگر در راه است