مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 13:202023-09-14سياسي

زوایای سیاسی و رسانه ای «قانون مهسا»


رفتار آمریکایی ها گواهی می دهد که آنها معمولا در همان لحظاتی که در اتاق پذیرایی، برای نهایی سازی توافقات مستقیم و غیرمستقیم، با لبخند قهوه تعارف می کنند در آشپزخانه دیگ تنشی تازه را برای فردا بار می گذارند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نونیوز نوشت: درست در گرماگرم تلاش طرف های ذی نفع برای رقیق کردن فضای پرتنش منطقه ای و بین المللی، مجلس نمایندگان آمریکا، هیچ چیز را کارآمدتر از این نیافت که به نام مرحومه مهسا امینی توسل جوید و با تصویب طرح پیشین کمیته امور خارجی کنگره تحت عنوان قانون مهسا ، شرایط رو به بهبود منطقه ای را دوباره آشفته کند و تلاش بی حاصلی را برای ایجاد دور جدیدی از فرآیند بی ثبات سازی در ایران را از سر بگیرد.

اگرچه تبدیل نهایی این مصوبه به قانون، مستلزم اقدام مشابهی در مجلس سنا و پس از آن امضای رییس جمهور آمریکاست اما در همین مقدار نیز، سند معتبری بر اثبات فرصت طلبی طرّاحان سیاست خارجی واشینگتن است.

آمریکا با این اقدام، یک راهبرد را با دستِ کم سه تاکتیک مرتبط پی گرفته است.

راهبرد واشینگتن، استمرار و حتی تشدید سیاست بی ثبات سازی و بحران آفرینی در ایران است که با سه تاکتیک دنبال می شود: در گام نخست، آمریکا می کوشد با ارسال پیامی تلویحی به دولت های منطقه، تهران را منشأ مخاطرات تسلیحاتی و منبع ناآرامی های منطقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زوایای سیاسی و رسانه ای «قانون مهسا»

زوایای سیاسی و رسانه ای «قانون مهسا»