مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 13:102023-09-09بين الملل

ماجراهای چند روز پیش از آغاز جنگ تحمیلی


صبحگاه 18 شهریور با حمله 4 فروند هواپیمای میگ عراقی به پاسگاه های تنگاب نو، ولد کشته و ایستگاه رادیو و تلویزیون قصر شیرین آغاز شد که موجب خسارت هایی شد.

- صبحگاه 18 شهریور با حمله 4 فروند هواپیمای میگ عراقی به پاسگاه های تنگاب نو، ولد کشته و ایستگاه رادیو و تلویزیون قصر شیرین آغاز شد که موجب خسارت هایی شد.

علاوه بر این شهر قصر شیرین و مواضع نیروهای خودی بین پاسگاه های ولد کشته و خسروی زیر آتش گلوله های توپ ارتش عراق قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،مناقشات مرزی ایران و عراق که سابقه تاریخی و ماقبل انقلاب دارد، با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به اوج خود رسید.

صدام بر اساس خوی سلطه گری و تجاوز طلبانه خود و با این خیال که نظام نوپای جمهوری اسلامی در مرحله گذار از نظام شاهنشاهی به دوران جدید، از انسجام ملی، امنیتی و نظامی لازم برخوردار نیست؛ سعی کرد از همان ابتدای پیروزی انقلاب با حمایت از نیروهای معارض انقلاب و ایجاد ناامنی در مرزهای غرب، شمال غرب و جنوب ایران، زمینه های تزلزل در ساختار امنیتی و جغرافیایی ایران و نهایتاً شروع تهاجم گسترده خود را فراهم آورد.

همراهی مردم با نظامیان از نیمه اول سال 1359 به ویژه تابستان و شهریورماه، قصر شیرین به شهری جنگ زده تبدیل شد که نیمی از آن نیز خالی شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجراهای چند روز پیش از آغاز جنگ تحمیلی

ماجراهای چند روز پیش از آغاز جنگ تحمیلی