مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 09:052023-08-28پزشكي

اهدای پلاسما؛ اهدای خودکفایی و استقلال دارویی کشور


اهدای پلاسما عمل خیر و خداپسندانه برای تهیه داروی بیماران خاص است و با تهیه محصولات حاصل پلاسما می توان در خودکفایی دارویی و استقلال کشور در زمینه تهیه داروهای خاص گام برداشت.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ قربانعلی مسافر این روزها بیشتر با واژه اهدای پلاسما در شهر و روستای محل سکونت خود آشنا شدید و حتی اگر یک بار هم شده این واژه به گوش تان خورده است.

پلاسما به مایع خون گفته می شود که از آن داروهایی تهیه شده تا ادامه حیات بیماران خاص همانند بیماران هموفیلی وابسته به این داروها است البته بعضی از بیماران مجبور به تزریق روزانه یا هفتگی این داروها هستند.

اهدای پلاسما همانند اهدای خون یک عمل خیر و خداپسندانه برای تهیه داروهای بیماران خاص است ولی تفاوت های فراوان با آن دارد، البته داروهای حاصل از پلاسما به مقدار محدود در دنیا تهیه می شود و خرید آنها به سادگی امکان پذیر نیست، برای خرید این داروها سالانه ده ها میلیون دلار ارز از کشور خارج شده و برای دریافت پلاسما از فرد اهداءکننده از روش پلاسمافرز استفاده شود که در آن فقط بخشی از پلاسما از خون اهدا کننده جدا می شود و از مدرن ترین تجهیزات بهره گرفته خواهد شد.

کل فرایند اهدا در یک سیستم بسته و کاملا استریل بوده و کل فرایند اهدای پلاسما حدود 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای پلاسما؛ اهدای خودکفایی و استقلال دارویی کشور

اهدای پلاسما؛ اهدای خودکفایی و استقلال دارویی کشور