مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 شهریور 1402 ساعت 13:502023-09-07اقتصادي

برداشت نوبرانه طلای سبز در جنوب گیلان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت نوبرانه طلای سبز در جنوب استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود زیتون کاران رودباری امسال 17 هزار تن زیتون برداشت کنند.

- صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: جنوب گیلان خاستگاه زیتون کشور است و در شهرستان رودبار مرغوب ترین ارقام زیتون کشت می شود وی از برداشت نوبرانه طلای سبز در جنوب گیلان خبر داد و افزود: برداشت نوبرانه زیتون ماری در رودبار آغاز شده و پیش بینی می شود که زیتون کاران رودباری امسال 17 هزار تن زیتون به ارزش 900 میلیارد تومان برداشت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه شهرستان رودبار یکی از قطب های زیتون در کشور است، گفت: 22 هزار باغدار این شهرستان برداشت زیتون را از 9 هزار و 400 هکتار باغ زیتون آغاز کردند.

محمدی با اشاره به اینکه قیمت زیتون تازه پای درخت امسال بین 50 تا 60 هزار تومان است، اضافه کرد: رودبار 10 کارخانه روغن کشی با ظرفیت 24 هزار تن و 100 واحد بسته بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت 12 هزار تن دارد.

وی با بیان اینکه برداشت زیتون تا اواخر آذر در گیلان ادامه دارد، افزود: رقم های ماری، روغنی، شنگه، زرد، کنسروی و رقم های خارجی آربکین، کراتینا، بلیدی، کرونایکی، کنسروالیا و مانزالینا از نمونه های زیتون های تولیدی رودبار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت نوبرانه طلای سبز در جنوب گیلان

برداشت نوبرانه طلای سبز در جنوب گیلان