مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 19:302023-09-09فرهنگي

به یاد سایه، کنار ارغوان (فیلم)


این دو اثر، اولی با نام《پاییز》بر روی یکی از غزل های کتاب سیاه مشق سایه  توسط پویان نظیفی آهنگسازی و تنظیم و دومی بر روی یکی از اشعار نو سایه با نام 《شبگیر》از کتاب تاسیان توسط مصطفی خطیب آهنگسازی و تنظیم و اجرا شده اند.

- در این قطعات هنرمندان جوانی مشارکت داشتند که در کنار سازندگان قطعات عاشقانه و همدلانه و دوستانه اجرای سازها و آواز را بر عهده داشتند.

کاوه کلهر نیا نوازنده عود، محمد اطهری نوازنده کمانچه، فرشید شکری نوازنده تمبک، بندیر و دف، ایمان خاکساری نوازنده سنتور و محمود صالحی به عنوان خواننده در کنار پویان نظیفی نوازنده تار و بم تار و آهنگساز تصنیف پاییز و مصطفی خطیب نوازنده تار و بم تار و آهنگساز قطعه شبگیر حضور داشتند.

  طراحی و تهیه کنندگی و کارگردانی این مجموعه توسط علی مغازه ای انجام شده است که معتقد است اجرا و ضبط این دو اثر موسیقی یک رویداد ویژه و اتفاق مهم تاریخی بود که می تواند در تاریخ امروز ما ماندگار و معنادار شود.

  علی مغازه ای در ارتباط با ویژگی ها و چگونگی ساخت و تولید این قطعات می گوید: سال گذشته دو دوست هنرمندم که همچون هر ایرانی و هر هنرمندی متاثر از درگذشت سایه بودند هر یک جداگانه از عزم خود برای ساختن یک تصنیف روی اشعار سایه با من صحبت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به یاد سایه، کنار ارغوان (فیلم)

به یاد سایه، کنار ارغوان (فیلم)