مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 13:052023-09-01اقتصادي

208مگابایت به ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر اضافه شده است


بر اساس ماده 4 قانون مانع زدایی صنایع بزرگ موظف شدند تا هزار مگابایت از به بخش تأمین برق کشور اضافه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق در برنامه رادیویی گفت: با ناترازی 14 هزار مگابایتی در ابتدای دولت سیزدهم روبرو بودیم که با اقدامات صورت گرفته توانستیم از آن بحران با افزایش ظرفیت تولید نیروگاهی تا 7 هزار و 796 مگابایت عبور کنیم.

رجبی مشهدی افزود: تأمین ظرفیت برق توسط نیروگاه های تجدیدپذیر، نیروگاه های حرارتی و تولید پراکنده ایجاد شده که ارتقا ظرفیت برخی از آنها توسط شرکت های دانش بنیان ارتقا یافته است.

وی رشد مصرف برق در سال 1402 را بالا ارزیابی کرد و بیان داشت: با افزایش 2میلیونی مشترکان خانگی در هر سال و تغییر رویه در استفاده از کولرهای گازی و اسپیلیت در منازل 5.

7 افزایش برق روبرو شدیم.

رجبی مشهدی با اشاره به افزایش تولیدات صنعتی و رشد مصرف برق مشترکان در 2 سال گذشته گفت: 4 هزار کیلومتر به مدار شبکه انتقال برق و توزیع و 22 هزار کیلومتر فشار متوسط و فشار ضعیف در بخش توزیع افزوده شده است.

سخنگوی صنعت برق در خاتمه اضافه کرد: 918 روستا در سال گذشته صاحب برق شدند و در تابستان امسال با توجه به افزایش مصرف و گرما، با تمهیداتی که توسط وزارت نیرو با هماهنگی شبکه های توزیع انجام گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

208مگابایت به ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر اضافه شده است

208مگابایت به ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر اضافه شده است