مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 19:402023-09-13سياسي

دلیل شهادت امام حسن مجتبی(ع) چه بود؟


تحمل وجود نازنین امام حسن مجتبی علیه السلام برای معاویه سخت و سنگین بود.

او با فرزندان علی بن ابیطالب(ع) روبرو بود.

فرزندانی که با پیاده سازی منش و سیره رسول خدا(ص) و پدر بزرگوارشان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، در تاریخ شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام اختلاف نظر وجود دارد بعضی اقوال هفتم ماه صفر و برخی بیست و هشتم این ماه را روز شهادت آن حضرت ذکر کرده اند حتی درباره علت و چگونگی شهادت ایشان هم اختلاف هایی وجود دارد که در این مطلب که از مجله پرسمان شماره 109 نقل شده است به این موضوع پرداخته شده است: درباره علّت و چگونگی رحلت آن حضرت سه قول مطرح شده که عبارتند از: 1.

فوت به مرگ طبیعی؛ دکتر حسن ابراهیم از مورخان معاصر می نویسد: امام حسن علیه السلام چهل روز بعد از بازگشت از عراق به مدینه، با مرگ طبیعی از دنیا رفت.

این قول نادرست است؛ زیرا بر اساس شواهد تاریخی، امام علیه السلام حداقل دو سال تمام بعد از بازگشت از عراق، در مدینه سکونت داشت.

2.

فوت بر اثر ابتلا به بیماری سل؛ ورنلدس، شرق پژوه معاصر، درباره علت فوت امام حسن علیه السلام چنین نگاشته است: به بیماری سل مبتلا شد و در سن چهل و پنج سالگی از دنیا رفت.

سند این قول، گزارشی از بلاذری یکی از مورخان اهل سنت است؛ در حالی که خود بلاذری این خبر را بدون سند و تنها به عنوان یک قول ضعیف ذکر کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل شهادت امام حسن مجتبی(ع) چه بود؟

دلیل شهادت امام حسن مجتبی(ع) چه بود؟