مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 15:552023-09-05بين الملل

آفریقا؛ کودتاهای دیگری در راه است


مخالفت مردم لیبی با عادی سازی روابط با تل آویو همزمان با کودتاهای ضد فرانسوی در آفریقا در کنار از محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: دست های پشت پرده در لیبی برای کشاندن این کشور به میز مذاکرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که در نشست محرمانه وزیر خارجه لیبی با همتای صهیونیست خود نمود پیدا کرد باعث می شود ملت مسلمان لیبی علیه حکام فاسد خود دست به کار شود.

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: نشست محرمانه نجلاء المنقوش وزیر خارجه لیبی با همتای صهیونیست خود تنها قُله کوهی پنهان به شمار می رود که نظام فاسد حاکم بر لیبی آن را ایجاد کرده است؛ نظامی که ساخته دست استعمار غرب با هدف نابودی این کشور و کشیدن دندان ها و چنگال های آن و الحاق لیبی به قراردادهای عادی سازی روابط با تل آویو است.

دادستان کل لیبی در حالی تحقیقات خود را در خصوص دیدار نجلاء المنقوش با الی کوهن آغاز کرده که خبر رسیده این تحقیقات از طریق فضای مجازی با وزیر خارجه لیبی صورت می گیرد.

واقعاً خنده دار است.

هیچ تلاشی برای بازگرداندن المنقوش فراری به داخل کشور یا حتی اعزام یک هیأت تحقیق به سمت وی انجام نشده است و احتمالاً حکم حبس یا اعدام او نیز در همان فضای مجازی اجرا می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفریقا؛ کودتاهای دیگری در راه است

آفریقا؛ کودتاهای دیگری در راه است