مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 15:402023-09-04بين الملل

سفر مقامات تشکیلات خودگردان به ریاض با موضوع عادی سازی روابط


منابع عبری از سفر هیاتی از مقامات تشکیلات خودگردان به عربستان در رابطه با موضوع عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو خبر می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، منابع عبری امروز دوشنبه اعلام کردند که بریت مک گورک مشاور رییس جمهور آمریکا در امور خاورمیانه طی هفته جاری راهی عربستان خواهد شد.

پایگاه خبری عبری زبان واللا به نقل از این منابع تاکید کرد که هیاتی از تشکیلات خودگردان هم قرار است برای گفتگو و تبادل نظر با مک گورک در مورد امتیازات احتمالی به فلسطینیان در صورت عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی به ریاض سفر کند.

دولت آمریکا بر این باور است که در صورت دست یابی فلسطینیان به امتیازاتی در نتیجه توافق عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی، احتمالا اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا بخش هایی از قرارداد امنیتی و نظامی بین آمریکا و عربستان را بپذیرند.

اما در صورت مخالفت طرف فلسطینی با تسهیلات و امتیازات احتمالی، سخت است که دولت آمریکا بتواند سناتورهای دموکرات را برای امضای چنین قراردادی با عربستان مجاب کند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا اعلام کرد که مخالف هرگونه امتیازدهی به فلسطینیان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر مقامات تشکیلات خودگردان به ریاض با موضوع عادی سازی روابط

سفر مقامات تشکیلات خودگردان به ریاض با موضوع عادی سازی روابط