مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 08:052023-08-27اقتصادي

آینده رؤیایی گچساران با 2 سد از اشتغال 10 هزار نفری تا آبیاری 12 هزار هکتاری


مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو سد بزرگ کوثر و چم شیر در شرق و غرب گچساران و دو سطح کوتاه به نام دیل و کمبل نیز در درون این شهرستان می تواند تحول اساسی در گچساران ایجاد کند.

- آرش مصلح در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: گچساران با توجه به پتانسیل های خوب و ارزنده در حوزه آب و اراضی مستعد کشاورزی یکی از قطب های ارزنده آبی و کشاورزی استان و جنوب کشور است.

 وی بیان کرد: این شهرستان به واسطه دو سد بزرگ کوثر و چم شیر طرح های بزرگ تامین آب اراضی لیشتر ، تنگ انگشترک و آب رزی، رودبال، نازمکان و امامزاده جعفر فاز 1 و 2 و همچنین اراضی هدف چم شیر در آن تعریف شده است.

مصلح اظهار کرد: اگر این طرح ها تکمیل شوند حدود 20 هزار هکتار اراضی دیم گچساران به آبی تبدیل خواهد شد که این اقدام می تواند برای 10 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد کند.

وی افزود: برای تکمیل طرح های عنوان شده حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است،کل این پروژه ها در مصوبات دور دوم سفر رییس جمهور به استان قرار گرفت و برای آنها 300 میلیارد تومان اعتبار مصوب گردید.

مصلح ادامه داد: در بودجه 1402 نیز به این طرح ها 75 میلیارد تومان اعتبار مصوب پیوست داده شد،  مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخشی از این طرح ها به بهره برداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده رؤیایی گچساران با 2 سد از اشتغال 10 هزار نفری تا آبیاری 12 هزار هکتاری

آینده رؤیایی گچساران با 2 سد از اشتغال 10 هزار نفری تا آبیاری 12 هزار هکتاری