مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 10:302023-08-28اقتصادي

تاکنون بیش از 450 گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه دار شده اند


معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان یزد اعلام کرد: هر گونه خدمات، تسهیلات و نهاده های کشاورزی به گلخانه داران و باغ های دارای شناسنامه تعلق می گیرد.

- ایسنا/یزد معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان یزد اعلام کرد: هر گونه خدمات، تسهیلات و نهاده های کشاورزی به گلخانه داران و باغ های دارای شناسنامه تعلق می گیرد.

عباس حاج حسینی با بیان این که برای صدور شناسنامه، بستر ثبت اطلاعات در سامانه سَبَک فراهم شده است، تصریح کرد : دریافت گواهی محصول سالم و اخذ QR کد برای گلخانه ها و محصولات باغی منوط به داشتن شناسنامه است.

به گفته وی، به منظور صدور شناسنامه، بانک جامعی از اطلاعات شامل نوع کشت گلخانه، نوع رقم، نوع درخت، سموم و کودهای مورد استفاده، نوع مالکیت و UTM اراضی در سامانه سَبَک ثبت می شود.

این مسئول با اشاره به این که آمار، بستر تمام برنامه ریزی هاست، عنوان کرد: با شناسنامه دار کردن باغ ها و گلخانه مشخص می شود، چه محصولی در کجا و به چه میزان تولید می شود و از مزایای دیگر آن، امکان تنظیم بازار و مدیریت پس از تولید محصول گلخانه ای و باغی است.

حاجی حسینی با بیان این که اصناف کشاورزی به عنوان بازوی اجرایی سازمان جهاد کشاورزی محوریت اجرای این طرح را به عهده دارد، تأکید کرد: مدیریت این طرح در سطح استان یزد با مدیریت شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون بیش از 450 گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه دار شده اند

تاکنون بیش از 450 گلخانه و باغ استان یزد شناسنامه دار شده اند