مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 13:512023-09-16سياسي

تکرار تاریخ 1200 ساله بانوان نوغان در مشهد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، هم زمان با آخرین روز ماه صفر که مصادف با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است، زنان محله قدیمی نوغان مشهد طبق سنتی هزار و 242 ساله با تشییع نمادین تابوت علی بن موسی الرضا(ع) رهسپار حرم مطهر رضوی می شوند تا ضمن یادآوری این حرکت مهم و تاریخی، صحنه ای دیگراز دلدادگی به حضرتش را نشان دهند.

در این آیین سنتی بانوان محله نوغان مشهد در حالی که شاخه های گل در دست دارند، پس از عزاداری در مسجد محله خود، حرکتشان را همزمان با دسته روی هیات های مذهبی در خیابان های منتهی به حرم مطهر رضوی آغاز کرده و به تشییع نمادین پیکر مطهر امام هشتم (ع) پرداختند.

این بانوان عزادار بعد از ورود به حرم مطهر رضوی و عرض ارادت به ساحت مقدس امام رضا(ع) وارد رواق حضرت زهرا (س) شدند و به عزاداری و نوحه خوانی در سوگ امام هشتم پرداختند.

به گواه تاریخ پس از شهادت امام رضا(ع) نخستین بیرق عزا برای آن حضرت در محله نوغان، آن هم توسط زنان سیاه پوش اش برخاست، نخستین گریه ها و مویه ها برای شهادت جانسوز امام رئوف از این محله به گوش رسید و نخستین حرکت هیات عزاداران در این محله برپا شد و مسیر خود را به سمت مرکز شهر آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکرار تاریخ 1200 ساله بانوان نوغان در مشهد

تکرار تاریخ 1200 ساله بانوان نوغان در مشهد