مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 13:352023-09-11فرهنگي

علی لقمانی: تصویر دیجیتال هنوز حس و حال آنالوگ را ندارد


در حال حاضر فضای دیجیتال به جایی نرسیده که بتوانیم بگوییم از تصاویر آنالوگ عبور می کند و تصویر دیجیتال هنوز حس و حالی را که تصویر آنالوگ سینمایی داشت، - علی لقمانی می گوید: در حال حاضر فضای دیجیتال به جایی نرسیده که بتوانیم بگوییم از تصاویر آنالوگ عبور می کند و تصویر دیجیتال هنوز حس و حالی را که تصویر آنالوگ سینمایی داشت، نتوانسته پوشش دهد اما شاید در 10 سال آینده این اتفاق بیفتد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی موزه سینما، کارگاه فیلمبرداری چگونه تصاویر بهتری خلق کنیم با حضورعلی لقمانی مدیر فیلمبرداری عصر روز گذشته 19 شهریورماه در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.

لقمانی با اشاره به نقطه مشترک میان فیلمبردار و کارگردان یک اثر سینمایی گفت: موارد مشابه زیادی بین کارگردان و فیلمبردار وجود دارد که هر دو باید به آن واقف باشند.

برای رسیدن به فضای درست بصری فیلم نیاز است که کارگردان به قواعد فنی زبان سینما آشنا باشد زیرا اگر آشنا نباشد ممکن است یک اثر بصری تولید کرده باشد اما آن اثر، سینمایی نیست؛ سینما دستور زبان خاص خودش را دارد که آن را از سایر هنرها تفکیک می کند.

وی با بیان اینکه یکی از اجزای بصری فیلم ساختار تصویر است افزود: ساختار فیلم از اجزای مختلفی تشکیل شده که یکی از آن ها معماری درون تصویر است و این معماری می ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی لقمانی: تصویر دیجیتال هنوز حس و حال آنالوگ را ندارد

علی لقمانی: تصویر دیجیتال هنوز حس و حال آنالوگ را ندارد