مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 15:252023-08-26فرهنگي

کتابخانه مارکز بهترین کتابخانه عمومی جهان شد


کتابخانه گابریل گارسیا مارکز که در منطقه کارگری بارسلونا واقع و ویژه ادبیات آمریکای لاتین است، بهترین کتابخانه عمومی جدید جهان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گاردین، یک کتابخانه در بارسلونا که ویژه ادبیات آمریکای لاتین است، در کنگره جهانی فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابخانه ای که به تازگی در روتردام برگزار شد، به عنوان بهترین کتابخانه عمومی جدید در جهان معرفی شد.

این کتابخانه که به نام گابریل گارسیا مارکز، رمان نویس کلمبیایی برنده جایزه نوبل نامگذاری شده، سال پیش در محله کارگرنشین سنت مارتی افتتاح شد.

در مراسم اهدای جایزه، هیات داوران از معماری و رویکرد نوآورانه این کتابخانه به عنوان عاملی برای تشویق مردم محلی به استفاده از منابع تجلیل کردند و تعامل بین کارکنان و مردم، انعطاف پذیری فضاها و ارایه خدمات و نیز تعهد به یادگیری و پایداری آن را ستودند.

نئوس کاستلانو، مدیر کتابخانه در پاسخ گفت: ما دقیقاً به این دلیل این جایزه را دریافت کردیم که مدلی را انتخاب کردیم که کتابخانه را به عنوان فضای گسترش یافته یک خانه نشان می دهد؛ این کار با انتخاب صندلی ها و فضاهایی شکل گرفت که به مردم این حس را می دهد که در خانه خود هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه مارکز بهترین کتابخانه عمومی جهان شد

کتابخانه مارکز بهترین کتابخانه عمومی جهان شد