مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 07:102023-09-17سياسي

در دیدار بین بنی صدر و سفیر عراق چه گذشت؟


در زمان ریاست جمهوری بنی صدر و ریاست وی بر شورای انقلاب و دولت شورای انقلاب، انتقادات زیادی در زمینه دیپلماسی به قطب زاده (وزیر امور خارجه) وارد شد که بسیاری از آنها در ارتباط با اختلافات ایران و عراق و جنگ تحمیلی است.

- در زمان ریاست جمهوری بنی صدر و ریاست وی بر شورای انقلاب و دولت شورای انقلاب، انتقادات زیادی در زمینه دیپلماسی به قطب زاده (وزیر امور خارجه) وارد شد که بسیاری از آنها در ارتباط با اختلافات ایران و عراق و جنگ تحمیلی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور 1359، سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ازیک طرف، تحت تأثیر شرایط بحرانی و بی ثباتی سیاسی حاکم بر جامعه قرار داشت.

از سوی دیگر، به دلیل ماهیت تجدیدنظرطلبانه انقلاب اسلامی، یک نوع سردرگمی و آشفتگی تصمیم گیری و اجرا بر کارگزاران سیاست خارجی کشور در روابط خارجی حاکم شده بود.

اختلافات فکری و سیاسی کارگزاران دولت موقت با شورای انقلاب و بینش و منش رهبر انقلاب نیز افزون بر مسائل و معضلات یادشده بود.

در این شرایط، رقبای منطقه ای و قدرت های بزرگ نیز با احساس خطر جدی از بازتاب های انقلاب اسلامی در صدد مقابله با آن بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دیدار بین بنی صدر و سفیر عراق چه گذشت؟

در دیدار بین بنی صدر و سفیر عراق چه گذشت؟