مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 19:302023-09-09اقتصادي

انرژی های تجدیدپذیر ارزان تر از سوخت های فسیلی شد


️ آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در گزارش جدید خود اعلام کرد، افزایش قیمت سوخت های فسیلی در سال گذشته منابع انرژی تجدیدپذیر را رقابتی تر کرد، - ، این آژانس گفت در سال 2022 میلادی 187 گیگاوات یا 86 درصد از کل ظرفیت تجدیدپذیر تازه راه اندازی شده، هزینه کمتری نسبت به برق با سوخت فسیلی داشته است.

️ بر اساس گزارش آژانس، ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر اضافه شده در دو دهه گذشته به کاهش حداقل 520 میلیارد دلاری هزینه سوخت در بخش برق در سال 2022 کمک کرد.

به گفته این آژانس، در کشورهای در حال توسعه، صرفه جویی در طول عمر ظرفیت های جدید در سال 2022، هزینه ها را تا 580 میلیارد دلار کاهش می دهد.

️ فرانچسکو لاکامرا، مدیر کل آژانس گفت: آژانس انرژی های تجدیدپذیر سال 2022 را نقطه عطفی واقعی در استقرار انرژی های تجدیدپذیر می داند، زیرا رقابت پذیری هزینه آن با وجود تورم طولانی مدت کالاها و تجهیزات در سراسر جهان، هرگز بالاتر نبوده است.

️ گزارش این آژانس نشان داد که هزینه متوسط وزنی برق برای PV خورشیدی در مقیاس شهری 3 درصد، برای باد خشکی 5 درصد، برای متمرکز کردن انرژی خورشیدی 2 درصد، برای انرژی زیستی 13 درصد و برای زمین گرمایی 22 درصد کاهش یافته است.

️ به دلیل کاهش سهم چین در استقرار بادی فراساحلی در سال 2022 و افزایش هزینه در تعدادی از پروژه های بزرگ برق آبی، ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انرژی های تجدیدپذیر ارزان تر از سوخت های فسیلی شد

انرژی های تجدیدپذیر ارزان تر از سوخت های فسیلی شد