مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 15:002023-08-29فرهنگي

کارگاه مستند علمی با سیاوش صفاریان در شیراز


کارگاه تولید مستند علمی در حاشیه هفته فیلم هنر و تجربه در شیراز با حضور سیاوش صفاریان برگزار و در خصوص فرآیندهای ساخت این گونه فیلم های مستند بحث و تبادل نظر شد.

- ایسنا/فارس کارگاه تولید مستند علمی در حاشیه "هفته فیلم هنر و تجربه" در شیراز با حضور سیاوش صفاریان برگزار و در خصوص فرآیندهای ساخت این گونه فیلم های مستند بحث و تبادل نظر شد.

سیاوش صفاریان در کارگاه ساخت مستند علمی در شیراز گفت: زنده یاد عباس کیارستمی در جایی گفته بود، می رویم صدا بگیریم، دوربین را هم با خودمان می بریم ، صدا یکی از مسائل مهم در مستندهای علمی شناخته می شود چراکه یک سمت جدی انتقال پیام در همه چیز است؛ گفتن واژه ها، دیالوگ ها و ایجاد افکت های صوتی می تواند به انتقال موضوعی که رخ می دهد، کمک کند.

به نقل از گروه هنر و تجربه، صفاریان درباره روش های ساخت مستند علمی تاکید کرد: اول از همه می توانیم اجزای مساله را جدا کنیم.

در اغلب مستندهای علمی، نریشن بسیار حاکم است و می تواند به عنوان عنصر اصلی یک فیلم مستند شناخته شود.

این گفتار فیلم سرنوشت نوع ساخت فیلم را هم می تواند تعیین کند اما سوال اینجاست که برای ساخت اثر از نوشتن نریشن مستند علمی شروع می کنیم؟ جواب منفی است چراکه ما در ابتدا یک خط سیر کلی داریم و باید ببینیم که چه کار کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارگاه مستند علمی با سیاوش صفاریان در شیراز

کارگاه مستند علمی با سیاوش صفاریان در شیراز