مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 16:302023-08-25بين الملل

راه اندازی خط دریایی ایران - عراق ویژه زائران اربعین


دو فروند شناور از سوی بخش خصوصی کشور عراق و یک فروند شناور تندرو طبق مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی این شرکت تامین شده است تا جابجایی زائران اربعین را از پایانه مسافری خلیج فارس بندر خرمشهر به بندر ابوفلوس عراق، - انجام دهند که هر سفر 40 دقیقه به طول می انجامد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی خط مسافری دریایی ایران - عراق ویژه زائران اربعین حسینی خبر داد و اعلام کرد: امکان انجام 20 سفر دریایی برای زائران اربعین از طریق سه فروند شناور به صورت روزانه فراهم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی فرمهینی فراهانی با اشاره به اینکه سازمان بنادر تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مسیر دریایی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: پس از تشکیل کمیته حمل و نقل سفرهای اربعین حسینی در وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی مسئولیت برقراری سفرهای دریایی به مقصد بنادر عراق را مدنظر قرار داد و در این راستا اقدام به تشکیل قرارگاه دریایی در بندر خرمشهر کرد.

طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: به همین منظور چندین جلسه با ارگان های مرتبط در بخش سفرهای دریایی برگزار شد تا هماهنگی لازم به منظور راه اندازی خطوط دریایی بین بنادر ایران و عراق ویژه اربعین حسینی، صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی خط دریایی ایران - عراق ویژه زائران اربعین

راه اندازی خط دریایی ایران - عراق ویژه زائران اربعین