مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 15:052023-09-04بين الملل

وقتی ایران معادلات نظامی را عوض می کند


ایران توانسته در عمل یکی از بزرگترین ادعاهای نظامی آمریکا را به چالش بکشد و این می تواند به معنای تغییر معادلات نظامی در منطقه باشد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - الف نوشت: جنگنده F-35 یکی از بزرگترین ابزارهای تبلیغی دولت آمریکا برای القای حس قدرت نظامی خود به دیگر کشورها محسوب می شد.

این جنگنده را به عنوان یک رادارگریز و پنهان شونده مطلق معرفی می کردند که از سطح مقطع راداری بسیار پایینی برخوردار بود و به همین دلیل قدرتی نامتناهی را برای آن ترسیم می کردند.

  حتی چند سال قبل، رژیم صهیونیستی که تعدادی از این هواپیما را دارد با هدف ایجاد جنگ روانی، ادعا کرد که این جنگنده را به درون مرزهای ایران فرستاده و هیچ کدام از سامانه های راداری و پدافندی ایران نتوانسته اند آن را رهگیری کنند که توهمی پوچ و بی اساس بود.

اما عملکرد سامانه های پدافند ایران نشان داد که این جنگنده پر سر و صدا برای سامانه های پدافندی ایران هم قابل رهگیری و هم قابل انهدام است.

مدت هاست که مسئله F-35 حل شده است امیر صمد آقامحمدی رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش درباره قدرت رادارگریزی f35 و مقابله سامانه های پدافندی ایران اظهار داشت: در روزهای اخیر بحث ارسال جنگنده های فوق پیشرفته مثلf35 به خاورمیانه مطرح شده که قابلت رادار گریزی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی ایران معادلات نظامی را عوض می کند

وقتی ایران معادلات نظامی را عوض می کند