مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 09:252023-09-01اقتصادي

طرح جدید برای افزایش عایدی بازنشستگان + جزییات


صندوق های بازنشستگی تکمیلی صندوق هایی هستند که همین حالا هم در اغلب سازمان ها، شرکت ها و ادارات وجود دارد و از آن با نام صندوق های ذخیره یا آتیه کارکنان یاد می شود اما ارتباط این صندوق ها با بازار سرمایه قطع بود و همین موضوع چالش هایی را برای آنها به وجود آورده بود.

- ؛ همشهری نوشت: با آغاز به کار 3 صندوق بازنشستگی تکمیلی متعلق به کارگزاری مفید، گروه مالی صبا تامین و هلدینگ خلیج فارس، فعالیت این صندوق ها رسما در بازارسرمایه آغاز شد.

صندوق بازنشستگی تکمیلی، برای توانمندسازی مالی افراد در زمان بازنشستگی طراحی شده است.

در کنار صندوق های سرمایه گذاری مشترک نوع تازه ای از صندوق ها در طول سال های گذشته در دنیا رواج پیدا کرده اند که به سرعت تعداد آنها درحال افزایش است، به طوری که طبق آخرین آمارها درحال حاضر فقط در آمریکا ارزش دارایی های تحت مدیریت صندوق های بازنشستگی تکمیلی رقمی بالغ بر 32و در اتحادیه اروپا 33هزار میلیارد دلار است.

در ایران اما با وجود اینکه در سازمان ها و شرکت های مختلفی چنین صندوق هایی وجود داشت اما روابط مالی این صندوق ها با بازار سرمایه به طور کامل برقرار نبود اما با صدور مجوزهای لازم زمینه فعالیت این صندوق ها از طریق بازار سرمایه فراهم شده و امروز با رونمایی 3صندوق بازنشستگی تکمیلی فعالیت این صندوق ها رسما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جدید برای افزایش عایدی بازنشستگان + جزییات

طرح جدید برای افزایش عایدی بازنشستگان + جزییات