مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 07:052023-09-18اجتماعي

ثبت 7 کاروانسرای شهرهای خراسان رضوی در فهرست میراث جهانی


در پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران، هفت کاروانسرای خراسان رضوی در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

- ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: در پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران، هفت کاروانسرای خراسان رضوی در فهرست میراث جهانی ثبت شد.

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری گفت: رباط شرف (سرخس)، عباس آباد تایباد (تایباد)، فخر داوود (نیشابور)، مزینان (داورزن)، فخرآباد (بجستان)، زعفرانیه (سبزوار)، مهر(سبزوار)، هفت کاروانسرا و رباطی هستند که در پرونده کاروانسراهای ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شدند.

وی خاطرنشان کرد: پرونده کاروانسراهای ایران، شامل 54 کاروانسرای تاریخی در 24 استان کشور است که البته از بین صدها کاروانسرا انتخاب شده اند.

در نشست عصر یکشنبه، 26 شهریور(17 سپتامبر 2023)، چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو (UNESCO)، پرونده کاروانسراهای ایران (مجموع 54 کاروانسرای تاریخی) بررسی و با تصویب اعضای کمیته به عنوان بیست و هفتمین میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

چهل و پنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو از 19 شهریور (10 سپتامبر) در ریاض پایتخت عربستان سعودی کار خود را آغاز کرده است و پرونده 50 میراث فرهنگی و طبیعی از بیش از 40 کشور جهان برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو در حال بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 7 کاروانسرای شهرهای خراسان رضوی در فهرست میراث جهانی

ثبت 7 کاروانسرای شهرهای خراسان رضوی در فهرست میراث جهانی