مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 14:052023-09-13اقتصادي

منابع آب زیرزمینی نیشابور به کمترین میزان خود رسیده است


مدیر امور منابع آب شهرستان نیشابور گفت: به دلیل برداشت های بی رویه منابع آب زیرزمینی نیشابور به کمترین میزان خود رسیده است.

- سعید خجسته پور در حاشیه سومین نشست هم افزایی و بررسی چگونگی اجرای سند سازگاری با کم آبی در دشت نیشابور که با حضور اساتید دانشگاهی برگزار شد به ایسنا گفت: در این نشست به بررسی راهکارهای کنترل و مدیریت مصرف آب توسط بخش های مختلف به منظور تدوین سند راهبردی مصرف آب این شهرستان پرداخته شد.

وی اظهار کرد: خشک سالی های پیاپی در شرق کشور این پیام هشدار آمیز را مدام در گوش ساکنان این خطه تکرار می کند که آنان در سرزمینی خشک زندگی می کنند.

مدیر امور منابع آب شهرستان نیشابور با بیان اینکه منابع آب زیرزمینی به کمترین میزان خود رسیده و هرساله وضعیت حادتری از تنش آبی را تجربه خواهند کرد، عنوان کرد: از این رو طی چند سال اخیر تدوین روش های سازگاری با کم آبی در قالب سند سازگاری با کم آبی برای استان های مختلف کشور از جمله استان های شرقی مورد تأکید قرار گرفته است که استان خراسان رضوی این سند را در سال 97 عملیاتی کرد.

وی یادآور شد: در این سند با عنوان نقشه راه مدیریت آب استان وظایف و تکالیف همه دستگاه های متولی حوزه آب جزء به جزء مشخص شده و بر اساس آن بحث هوشمندسازی، اصلاح شبکه های انتقال آب و توزیع آب در این سند تدوین شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع آب زیرزمینی نیشابور به کمترین میزان خود رسیده است

منابع آب زیرزمینی نیشابور به کمترین میزان خود رسیده است